Wijkraad Boxmeer zuid

AED's

Tot een korte tijd geleden was er nog geen dekkend netwerk ten aanzien van AED's inmiddels is it door samenwerking van alle wijkraden van Boxmeer gelukt. Er is een dekkend netwerk waarbij geregistreerde burgerhulpverleners binnen zes minuten bij een AED kunnen zijn. Hierbij zijn echter wel Burgerhulpverleners nodig.

Om te zorgen dat in gevallen van nood er personen zijn die kunnen helpen, bieden de gezamelijke wijkraden in Januari een cursus in het bedienen van deze apparaten aan.  Vorig jaar hebben (xxxx) mensen de curus succesvol gevolgd. Wilt u ook de cursus volgen of wilt u een herhalingscursus volgen kunt u zich aanmelden via de website van de gezamelijke wijkraden: www.wijkradenboxmeer.nl/aed. Verder kunt u meer informatie vinden over de cursus en de locatie van de AED's op deze website.

AED OLYMPIA

De wijkraad draagt verdere plaatsing van AED's een hart toe, het onderstaande bericht door Olympia:

International Lieke Martens (25), geboren in Bergen (L.), is sinds kort ambassadeur van de Nederlandse Hartstichting. Lieke speelde drie jaar van haar jeugd bij Olympia’18, alvorens zij vertrok naar Willem II. Sinds 2017 is zij speelster bij het gerenommeerde FC Barcelona en sterspeelster van het Nederlands Elftal. Lieke Martens is een actie gestart voor een AED bij haar voormalige vereniging Olympia ’18 uit Boxmeer.

Het bestuur en de leden van Olympia’18 willen dit initiatief heel graag steunen en zullen er voor gaan zorgen dat die AED er komt. Via het crowdfundingplatform buurtaed.nl willen zij het mogelijk maken om een AED te plaatsen aan de buitenzijde van het sportpark van Olympia‘18. Ze hopen dat tegen die tijd dat de AED gefinancierd is en geplaatst kan worden, Lieke Martens zelf aanwezig kan zijn om de AED officieel aan Olympia’18 over te dragen.

Betalen via buurtaed is al geruime tijd mogelijk. Ga s.v.p. naar de website buurtaed en log in op “doneer nu”, kies vervolgens "Boxmeer", waar deze actie wordt gehouden. Elk bedrag is welkom en ook hier geldt weer: alle kleine beetjes helpen.